VZL 2004, 73(2):48-50

The Educational and Nursing Process within the Extended Primary Preventive Care Programme

Daniel Jirkovský
Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, Praha

Autor se v příspěvku věnuje edukačnímu a ošetřovatelskému procesu v programu rozšířené primární preventivní péče v podmínkách posádkové ošetřovny. V textu je rámcově charakterizována edukační role sestry při realizaci a naplňování cílů tohoto programu. Pozornost je částečně věnována i problematice vzdělávání sester v oblasti primární ošetřovatelské prevence.

Keywords: Armáda České republiky; Podpora a ochrana zdraví; Program rozšířené primární preventivní péče; Zdravotní rizika; Sestra; Edukace; Ošetřovatelství

In this article the author describes the educational and nursing process within the extended primary preventive care programme under garrison medical center conditions. In general the text characterizes the educational role of a nurse while carrying out and meeting the aims of this programme. Attention is also partly paid to the problem of educating nurses within the area of primary nursing prevention.

Keywords: The Czech Army; Health support and protection; Extended primary preventive care programme

Received: March 27, 2003; Published: June 1, 2004  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Jirkovský, D. (2004). The Educational and Nursing Process within the Extended Primary Preventive Care Programme. Vojenské Zdravotnické Listy73(2), 48-50
Download citation

References

  1. JIRKOVSKÝ, D. - BUBENÍK, Z. Role sestry v programu rozšířené primární preventivní péče o vojáky z povolání v Armádě České republiky. In Multioborová, interdisciplinární a mezinárodní kooperace v ošetřovatelství - neperiodická recenzovaná publikace. Mezinárodní konference ošetřovatelství. 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2002. 376 s. ISBN 80-247-0536-2
  2. PROVAZNÍK, K., aj. Manuál prevence v lékařské praxi I. 1. vyd. Praha, Státní zdravotní ústav, 1994. 144 s. ISBN 80-7168-387-6.
  3. PROVAZNÍK, K., aj. Manuál prevence v lékařské praxi VII. 1. vyd. Praha, Státní zdravotní ústav, 1999. 56 s. ISBN 80-7071-135-3.
  4. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 1. vyd. Praha, Portál, 1997. 495 s. ISBN 80-7178-170-3
  5. STAŇKOVÁ, M. Základy teorie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha, Univerzita Karlova-Karolinum, 1996. 193 s.
  6. TOMANOVÁ, D. Edukační kompetence zdravotní sestry. In Multioborová, interdisciplinární a mezinárodní kooperace v ošetřovatelství - neperiodická recenzovaná publikace Mezinárodní konference ošetřovatelství. 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2002. 376 s. ISBN 80-247-0536-2.